Julböcker för barn.



På flera av de större mammabloggarna har jag sett reklam för böckerna om Låba. Jag förmodar att det handlar om produktplacering, och inte om att de verkligen gillar dessa böcker. Vi lånade den här julboken på biblioteket, och jag överdriver nog inte när jag säger att det är den sämsta julbok jag läst.

Här kommer istället våran sex i topp över julböcker:

1. Mamma Mu och Kråkan firar jul
Mamma Mu-böckerna är alltid roliga.

2. Pettsson-böckerna
Pettsson-böckerna är geniala.

3. Dockan som kunde önska
min favorit sedan jag var liten. Föräldralösa Eva letar efter en mormor och dockan Julia efter ett barn.

4. Kalle som lucia
förklarar på ett självklart sätt att även pojkar kan vilja vara lucia.
5. Tomtegröt och tulpaner!
Sill-August vill fira jul, det vill inte Gubben Granström. Till en början...

6. Grodan firar jul och Grodan och vintern
Böckerna om Grodan är treåringens favoritböcker.

Kommentarer

Josefine - Mamma till Alva

jag har också sett att det cirkulerar böcker om Låba runtom bloggvärlden nu :) kul att vi fick ta del av din favoritlista, vi måste verkligen köpa lite böcker till Alva :)

13:26:19 / 2011-12-22 - http://emmajosefine.com

Melissa - Mamma Till Vincent&Linus

mamma mu är väldigt kärt här hemma =)

09:28:13 / 2011-12-23 - http://www.melissasprinsar.com/

Judit

Gillade den där boken "Kalle som lucia! :)) alltid bra att det finns sådana böcker med :)



och vad kul aatt ni funderar på judit ;)

10:53:58 / 2011-12-23 - http://elektron.blogg.se/



Name Mail Blog

Trackback