Julfesten



I helgen var det dags för julfest på mannens jobb. Jag fick akutlåna kläder av min syster. För på mannens jobb brukar det vara ganska flådigt.

Det blev en trevlig kväll. Maten var god. Först serverades det champagne. Sedan blev det förrätt baserad på rödlök, tomater, ärtskott och balsamvinäger, till det serverades det vitt vin. Till varmrätt blev det en vällagad vegetarisk rätt med röttvin. Och till efterrätt serverades det någon form av chokladmuffins med hallon och grädde med kaffe och avec till. Därefter var det fri bar. Så är det alltid på mannens jobb. Häromsistens var han utomlands närmare en vecka med jobbet. Ingenting behövde han betala själv. Jag börjar tvivla på om det verkligen är en bra idé att jag skall jobba kommunalt ;)

Lyxigt nog hade vi barnvakt över natten. Och igår åkte Stora trollet till Mormor och Morfar. Jag och Lilla trollet njuter av lugn och ro här hemma. Snart skall jag vispa ihop en pepparkaksdeg.

Kommentarer

Tina - Minnas mamma

Vilka vackra kulor!

18:25:19 / 2011-12-12 - http://hejtina.blogg.se/

ENDENISE.SE

sv: skönt att höra :))

09:57:12 / 2011-12-13 - http://endenise.se



Name Mail Blog

Trackback