Att bryta mot suntförnuft



Alltid när jag handlar skäms jag över det som åker ner i min korg och inte är krav-märkt. Våra barn har inte fått lov att äta annat än kravmärkt före ettårsdagen. Några saker skulle jag aldrig få för mig att köpa annat än ekologiskt, såsom mjölk och andra mejeriprodukter, ägg, bananer, fisk, paprika och vindruvor. Men för tillfället har vi bara en lön in och klarar inte av att handla allt ekologiskt - det går bara inte! Då skulle vi få snåla in på allting annat (och vi lever redan tämligen snålt. Även om vi för tillfället har handlat en del till vårt nya hem, och en hel del kläder till barnen (dock begagnat) eftersom båda nyligen har bytt storlek).

Vi drar vårt strå till stacken genom att vara lakto-ovo-vegetarianer (bortsett från barnen som äter fisk). Hur gör du för att minska din klimatpåverkan?

När vi får in mer pengar kommer vi endast att äta ekologiskt, igen. Vill du bli inspirerad så kika in bästa sidan.


Kommentarer

Jennie & Fröken Flis

den sidan ska jag defenitivt kika in !

Ja skäms också, man täjnker alltid att den här månaden har ja dåligt med pengar, jag mååste handla billigare.. men kommer bara hem med eko ändå. och det roliga är att det blir inte så himla dyrt i slutändan tycker jag, och det känns bättre i samvetet att veta att man inte trycker i sig massa genmanipulerat eller farlig besprutning.. och som du säger så är det väldigt klimatsmart och inte alls fel att gynna dom få som väljer att odla/tillverka eko.



Hihi ja men visst hade ja en himla söt hjälpreda med mig idag :)

21:20:31 / 2011-11-01 - http://jenniesays.blogg.se/

Kikan

Vi är oxå en ekofamilj :) Och särskilt till lillkillen är jag extra noga. Det är så kul att gå i affären och se att det kommer mer och mer kravmärkta varor. Egentligen borde ju ALL mat vara ekologisk! Kram Kikan

19:59:59 / 2011-11-02 - http://hemmahoskikan.blogg.se/



Name Mail Blog

Trackback