Morgonstund har guld i mund



Lilla trollet tog sig en välbehövlig sovmorgon till tjugo över tio. Jag och Stora trollet pysslade med grötkokning och sagoläsning. Under förmiddagen väntar nu lite fixande, och vid tolv kommer mannen hem och äter lunch. Vi har lyxen att ha hans jobb bara runt hörnet. Härligt! Framförallt eftersom han jobbar övertid i stort sett varje dag.

Nu sitter småtrollen och leker. Bäst att jag ägnar mig åt lite fixande. Vädret påminner oss ju dock inte om att det är dags att börja förbereda inför julen. Men ikväll tror jag att det är dags att titta över julklapparna. Jag tror att vi är i stort sett färdiga. Barnen kommer att få sådant som vi fyndat på rea, eller begagnat. Det enda som återstår är att Stora trollet önskar sig en radiostyrdbil. Jag får nog kika runt lite på nätet efter det. Till mannen fyndade jag ett par saker på bokmässan. Övriga kan inte räkna med några julklappar från oss, utom möjligtvis någonting hemgjort/hembakat.


Kommentarer



Name Mail Blog

Trackback