1 december



Min plan är ju att göra en adventskalender där varje dag består av en lapp (och kanske en sak som skall användas) där det står en julförberedelse som vi skall göra under dagen.

1 december skall den här pixiboken (för övrigt Loppis-fyndad) ligga. På lappen skall det stå att vi skall göra i ordning korgen med julböcker.



De här böckerna har jag loppisfyndat (bortsett från Barbapapa som jag hittade på bokmässan) till årets korg. Lite fler finns i jullådan.



Så här såg förra årets adventsbokskorg ut. Korgen tar vi fram varje eftermiddag, och läser en bok samtidigt som vi äter mellanmål och tänder vårt änglaspel.


Kommentarer

Sophia, Mamma till Nova

Vilken super idé! Mycket bättre än en kalender med massor av grejjer. Roligt med juliga upplevelser att se fram emot. De ska jag absolute komma ihåg och göra med min lillskrutta när hon blivt större. :)

21:26:38 / 2011-10-31 - http://rosasophia.blogg.se/



Name Mail Blog

Trackback