Tillbaks till studierna

Det är hög tid för mig att ta tag i min uppsats. Frågan är bara när det skall hinnas med? Första försöket med uppsatsen gjorde jag för två år sedan. Då fick stora trollet en långvarig halsfluss, och jag var hemma i nästan tre veckor från skolan.

Min andra uppsats skrev jag i våras. Samtidigt var jag hemma 14 dagar/barn för vattkoppor. Av fem veckors uppsatsskrivande vabbade jag alltså fyra veckor. Uppsatsen gick trots det igenom med glans.

Nu är det dags för ett nytt försök. Stressigt och jobbigt, men det skall bli skönt när den är klar.

Dock har jag en rekommendation till er: tänk inte tanken att läsa på Universitetet med mer än ett litet barn om ni kan undvika det. Tiden räcker inte till för att prestera bra.


Kommentarer

i min lilla lilla värld

hahaha Nästa höst är det min tur att plugga. Med 2 små!!! Hur ska det gå

22:44:04 / 2011-10-10 - http://saratilling.se



Name Mail Blog

Trackback