Att köpa leksaker med tanke på miljön

Jag skulle helst vilja köpa ekologiska leksaker till mina barn. Ekonomin sätter dock stopp för det. Därför väljer jag oftast att köpa begagnade saker. När jag inte köper begagnat försöker jag (medan barnen är såpass små att de inte själva önskar sig specifika saker) att köpa hållbara ting, inte gärna plast, hellre trä, så att de kan gå i arv till fler barn.

 

Idag beställde jag dock några nya förhoppningsvis hållbara pussel och spel.

 

19 kronor betalade jag för dessa fyra pussel.

19 kronor för detta muminmemory.

 

Båda varorna köpte jag hos Barnbokhandeln. Deras fyndavdelning brukar vara fin. Portot är dock rätt högt, så det lönar sig att beställa flera saker.


Kommentarer

Sara - Tripp, Trapp & Trullsan

Jag gillar trä leksaker mycket bättre, dessvärre väljer mina barn gärna plastleksaker

15:45:30 / 2012-02-12 - http://glamina.blogg.se/



Name Mail Blog

Trackback