Jag har dåligt samvete för att vi inte är ute i regnet varje dag



Om jag inte hade haft barn kunde jag ha tänkt mig att stanna kvar i sängen hela förmiddagen idag. Dricka te, äta valnötter och se ett avsnitt av Huset Eliott.

Istället blir det ut i rusket och leka på lekplatsen. Jag har konstant dåligt samvete för att jag inte är lite mer med barnen. Men just nu orkar jag inte det. Jag är trött på att bara gå hemma. I vår nya stad känner jag i stort sett inten med barn, och inte med så gamla barn som Stora trollet. Någon dagisplats får vi inte heller tag på.

Har ni också dåligt samvete för att ni inte är ute mer med barnen, för att ni inte leker mer, för att ni inte pysslar mer med dem, för att de inte oftare får vara med och laga mat och så vidare?

I januari kommer båda barnen i alla fall att börja i varsin dansgrupp. Det har Stora trollet pratat om länge att hen vill. Helst vill hen börja på riktig balett. Kanske ett arv av sin mamma som alltid fascinerats av balett?

Appropå balett är det snart dags för mig och mannen att åka och se Törnrosa. Då blir det första gången barnvakt till båda barnen för att vi skall ut och roa oss. Undra om de kommer att vara snälla mot moster?

Kommentarer



Name Mail Blog

Trackback