Advenskalendrar



Vart man än tittar på bloggar diskuteras det advetskalendrar, många kör färdiga kalendrar, från till exempel Lego. Jag tycker att det verkar tråkigt, det roliga är ju att göra i ordning kalendern (fast den här Muminkalendern tycker jag är väldigt söt).

Annars verkar det vara paketkalendrar som gäller. Personligen tycker jag att det verkar både dyrt och onödigt (åtminstone för väldigt små barn). 24 små presenter (eller 48 om du har två barn), som bara bygger på konsumtionsberget ytterliggare. En lösning är att köpa begagnade saker och lägga i. Det skulle fungera utmärkt. Men själv vill jag absolut inte att barnen skall få 24 extra onödiga julklappar.

Här kommer det, som tidigare nämnt, att blir en form av aktivitetskalender med jultema. En hederlig kalender med luckor kommer nog också dyka upp, om jag känner barnens Mormor rätt.

Hur gör ni med adventskalendrar till era barn?


Kommentarer

ENDENISE - Mamma till 2 i December

sv: Det har vi verkligen :)

13:42:31 / 2011-11-17 - http://endenise.se



Name Mail Blog

Trackback