År 2011 enligt mig

JANUARI

Det nya året firades in hemma utan gäster. Jag lärde Stora trollet bokstäverna i hens namn. Sedan somnade sambon och barnen innan tolvslaget. Klockan tolv väckte jag Stora trollet, och så tittade vi på raketer.



Nu skottas det, så nu kan vi snart gå ut. Hurra!

Januari var kall, fin och snöig. Jag och de små trollen gick på många långa promenader. Där emellan var vi hemma och myste.



Lilla trollet fick ett eget rum. Och lärde sig att ställa sig upp i sin säng.





Vi hade julgransplundring med Stora trollets kompis.





I slutet av månaden firade vi min 25-årsdag.

FEBRUARI



I februari åkte mannen på arbetsintervju för ett nytt jobb i en ny stad. På intervjun erbjöds han jobbet, och dagen efter tackade han ja.


Jag och barnen spenderade den mesta tiden hemma.



och vid sjön, där vi matade fåglarna.

MARS



I mars kom snön tillbaka. Mannen var föräldraledig i två veckor. Där efter var det dags för honom att börja sitt nya jobb, och därmed sin veckopendling.



Nu var det bara jag och barnen hemma från söndag kväll till fredag kväll.

APRIL

 

I april blev det tomt hemma i lägenheten då Stora trollet började dagis. Jag och Lilla trollet spenderade så mycket tid som möjligt på universitetsbiblioteket.

 

MAJ

 



I maj fyllde Lilla trollet 1 år. Stora trollet hade samma dag vattkoppor. Veckan därefter fyllde Stora trollet 3 år. Lilla trollet firade med vattkoppor. Eftersom sambon veckopendlade blev jag och trollen helt fast i lägenheten, för att inte sprida smitta. Barnens morfar och farfar kom och passade barnen lite. Varenda ledig stund gick åt till att plugga.

JUNI

 

I början av juni redovisade jag ett större grupparbete, samt opponerade en uppsats. Det gick med glans. Och Lilla trollet fann sig vid att ha barnvakt för första gången.

 

 

Resten av månaden spenderade vi med att njuta av sommaren.

 

I slutet av juni åkte vi ut på landet till min syster och hennes barn. Några dagar efter att vi åkt hem igen föddes hennes andra barn, och jag fick ett till syskonbarn, och barnen en andra kusin.

 

JULI

 

 

Jag och barnen njöt av att vara i mina föräldrars hus.




Vi spenderades också mycket tid med att handla kläder på halva reapriset.

AUGUSTI



Sambon hade semester, och vi njöt tillsammans. Men mest tid ägnade vi åt flyttstädande, packande och målande.

SEPTEMBER





Vi flyttade till en ny lägenhet och en ny stad. Mycket tid gick åt till att lära känna denna nya stad.







Jag svarade ja, och så var vi inte längre sambos, utan herr och fru. Med oss hade vi endast min bästa vän, och min mans dito. Kvällen spenderades med familj och vänner i vår nya stad.

OKTOBER



Jag och barnen spenderade mycket tid i begagnataffärer, och gjorde en hel del fynd.





Övrig tid spenderades hemma i köket.

NOVEMBER





Månaden inleddes med att jag för andra gången det här året fick äran att bli moster.







Jag och barnen gjorde det vanliga. Tvättade, städade och lekte.








Fortfarande spenderades mycket tid i köket.





Vi började också förbereda julen.



Och till sist kom första advent.

DECEMBER









December handlade mest om att förberedda julen, och sedan fira den samma.



Kvällarna spenderades med 90-tals nostalgi på hög nivå.



Kommentarer

Sophia, Mamma till Nova

Alltid skoj med en års-sammanfattning. Framförallt för ens egen skull, så man kan gå tillbaka och kika. Jag ska nog med knåpa ihop en tror jag. :)

23:08:10 / 2012-01-02 - http://rosasophia.blogg.se/

ENDENISE

sv: jo att kläderna är det, de tycker jag med. Men jag menade att det är mer okej att killar har ex rosa idag än vad det var för några år sen :) Härligt att du delade med dig av din åsikt :D kram

20:16:55 / 2012-01-03 - http://endenise.se



Name Mail Blog

Trackback