Föräldraförsäkring - svar på tal

Angående mitt inlägg om föräldraförsäkringen:

- Jag bygger inte min uppfattning på min egen situation. En delad föräldraförsäkring är kännbart för oss också. Min man arbetar, jag är student utan csn. Min föräldrapeng + mannens lön är alltså högre än. 0 kronor + 80% av mannens lön. Barnens bästa är viktigare än vår ekonomi.

- Jag är för amning. Jag skulle aldrig mata mina barn med någonting annat än bröstmjölk (eller ersättning om jag verkligen var tvungen) för sex månaders ålder. Jag ammar fortfarande min 1,5-åring. Flera gånger om dagen dessutom.

- Jämställdhet handlar om generella strukturer, inte om specifika fall.


Jag står fortfarande för att jag inte tycker att man är så mycket att ha som förälder om man inte ens vill vara hemma med sitt barn. Jag skulle aldrig välja att skaffa barn med någon som inte vill vara föräldraledig.

Kommentarer



Name Mail Blog

Trackback