Förbjudet

Saker som jag skulle vilja förbjuda, som ni säkert tycker är helt vansinnigt av mig:

- Sjukvårdspersonal att tala om könet på ett ofött barn (om det inte finns medicinska skäl).

- Flick- och pojkavdelningar i affärerna.

- Att affärer ger plastpåsar när vi handlar.

- Icke-ekologisk mat i affärerna.

- Köttindustin. Att skjuta sin egen älg tycker jag är mer humant än att köpa i affären. Därmed skulle jag helst vilja förbjuda allt kött i affär.



För övrigt dömer jag inte er om ni äter kött, icke-ekologiskt, har en rosa prinsessa eller tog reda på att ni skulle få en pojke och direkt åkte och handla en blåvagn. Det här handlar om samhälletsansvar, att strypa våra valmöjligheter, när vi själva inte kan se de bästa valen.


Kommentarer

Jonna

Amen to that!

Jag tycker det är tråkigt att jag är tvungen att ta reda på könet på alla ungar jag ska få, just av medicinska skäl. Sen lägger jag ingen större vikt vid det för det är fortfarande ett B A R N oavsett om den har snopp eller snippa..



Dock är jag nog alldeles för förtjust i kött för att skippa det.. Även om jag köper det ekologiska och iallafall tycker att vilt är himla gott...!

16:35:53 / 2011-11-16 - http://mammanochprinsen.blogg.se/

Lotta, Millebus & den lill* i magen

det enda jag tycker är förskräckligt med att att man kan se könet innan barnet kommer är att en del väljer att göra abort om könet inte passar dom. Annars tycker jag det är en smak sak som med allt annat. Dagens samhälle har kommit långt och jobbat hårt med att få bort flickigt och pojkigt. Det enda jag tycker är viktigt att lära sina barn är att de får göra de val de vill "över gränserna" Om mitt barn vill ha en lila overall tänker jag inte säga att han inte får det för att det är en flickfärg. Allt handlar väl om värderingar igentligen och det kan man ju inte styra över.

17:29:10 / 2011-11-16 - http://sessancharlotte.blogg.se/



Name Mail Blog

Trackback