Mina barn är inte mina små dockor

Jag gör alltid det som jag tror är bäst för mina barn. Det tror jag att alla föräldrar gör, oavsett hur konstigt de än beter sig.

Mina barn är inte mina små dockor som jag visar ut uppåt för att visa mina åsikter. De används varken som en del i genuskampen, kampen för solidaritet och frihet, eller för min tro på veganism.

Lika lite som föräldrar med glittriga små prinsessor eller svarta små spindelmän använder dem för att visa att de är könsstereotypa och konservativa, använder jag mina små för att visa min radikalitet. Jag tror helt enkelt att barn mår bäst av att vara barn - inte pojkar och flickor.

(Lindex.se)

Det handlar alltså inte om att jag lurar i mina barn mina åsikter, utan om sunt förnuft.



Kommentarer

carrå - mamma till Isabella och gravid

Ja det är härligt! Nej efter föräldralediheten sk jag plugga till socionom. Trivs jättebra på förskola men drömmen är något annat.



Tack!

17:52:07 / 2012-02-22 - http://ettnyttsteg.blogg.se/

Josephinewestling - Mamma till Vira

svar: tack för din kommentar. Då pappan har haft vilka och väldigt problem med din tunga och även farfar så har vi valt att vela kolla upp det hos en riktig läkare och få veta om det är något som behöver göras eller inte. Och det sa han nu att det är väldigt kort och stramt. då hennes tunga inte riktigt vill komma ut och såfort hon lipar så åker tungspetsen in och det blir som en hjärta.. (typ även som att hon viker in kanten under) svårt att förklara.



Men man blir ändå så less att ingen har tagit oss på allvar och nu när det äntligen händer så är man less att det har gått så långt att hon behöver få en lätt sövning för att fixa det. Hade vi fått kommit tidigare så hade vi kunnde gjort det direkt på plats!

19:10:45 / 2012-02-22 - http://josephinewestling.blogg.se/



Name Mail Blog

Trackback