Vad bör man äta?

Jag är en sådan där som tror att Lchf är skadligt. Det är inte normalt att ta bort alla kolhydrater (och därmed glukos till hjärnan) för att istället äta 70% fett. Man kanske blir smal (vad vet jag), men det gynnar inte kroppen.

Trots det har jag bestämt mig för att dra ner på kolhydraterna i min mat. Inte alla kolhydrater (absolut inte rotfrukter, potatis, röd paprika, majs osv.), men somliga (mycket mjöl). Min mage tenderar att se ut som jag är i femte månaden när jag har ätit viss mat, medan den till vardags är platt. Det är varken snyggt eller skönt. Och jag inbillar mig att den blir värst av kolhydrater. I veckan har jag därför försökt att utesluta desas kolhydrater helt, eller minskat ner på dem, i vissa mål. De mål barnen är hemma och äter äter vi givetvis som vanligt, eftersom jag är övertygad om att barn behöver kolhydrater.



Frukost: egenblandad vaniljyoghurt med jordgubbar, samt omelett med keso och tomat.



Kvällsmat: Röd/gul-linssoppa med oopsies



Lunch: jordärtskockssoppa med pepparrot och keso



Lunch: gratinerad broccoli med tillbehör



Frukost: ägg, avokado och keso

Kommentarer

Shopaholic ♥ Blivande Mamma Till Tre!

Haha jag borde nästan spara det här inlägget, blev så sjukt sugen på broccoli, avocado... ja allt! Måste införskaffas imorgon

22:42:26 / 2012-06-15 - http://majbebis08.blogg.se/



Name Mail Blog

Trackback