Gårdagens kvällsmat







Hos oss går sojabiffar alltid hem. Det är ren soja som är torkad. Ser ut som tjocka, hårda skosulor ungefär. Först kokas de upp i buljong, sedan läggs dem i marinad och därefter steks dem. Miljövänligt, förhoppningsvis nyttigt (även om det är omtvistat), billigt och enkelt att ha hemma. Till hade vi mina favoriter: guacamole och mandelpotatis. Mums!.

Jag var sugen på att ha en efterrätt (en söt, efter att barnen hade lagt sig). Jag kikade på färdiga bakelser, men innehållet var läskigt:
- E-ämnen iform av färgämnen och kemiskt framställda armoer
- Sockerpasta (som är animaliskt)
- Geléhjärtan (som är animaliskt).

Istället gjorde vi yoghurdrink till hela familjen. När barnen lagt sig tittade jag och mannen på Bevvan och festade loss på det här:

Lite naturligare än annat godis.

Här hittar du sortimentet som finns. Se bara upp, då hälften är animaliskt.

Kommentarer

carrå - mamma till Isabella och gravid

Det tror jag inte men har inte provat äta något syredämnade heller. Därmeot hade jag låg skördkörtelnivå och det kan också förstärka illamåendet så ska ta nya prover snart!. Låter jobbigt med magkatarr,



Tack! jodå lite bättre är det!

11:47:33 / 2012-02-16 - http://ettnyttsteg.blogg.se/



Name Mail Blog

Trackback