Höstiga julförberedelser

Kanske är det väl tidigt att förbereda julen, men i år har jag en alldeles särskild idé. I år skall vi ha en paketkalender. Inte en sådan där vanlig tråkig. Nej, i varje paket skall det ligga en liten lapp och kanske en sak. På lappen skall det stå en förberedelse/ett pysslande som vi skall göra under dagen.

Nu skall här alltså planeras en lista vad vi skall göra under december, så att jag sedan kan fixa i ordning paket. Och vet ni vad - idag är det bara 46 dagar kvar till första advent!



Hur gör ni med adventskalendrar till barnen? Här har vi också någon form av traditionell kalender. Vanliga paketkalendrar och chokladkalendrar är dock bannlysta.

Kommentarer

Malin & Prinsessan

Haha, ja gör det :) Här var det faktiskt jag som var den boven innan – kunde lätt plocka fram en ny kopp för varje gång jag drack kaffe på en dag innan. Vilket resulterade i att typ alla koppar vi äger var framtagna varje dag. Nu dricker jag bara ut min älsklingsmugg :)

09:31:45 / 2011-10-12 - http://lifestyleblogs.se/malin

Mia ☆

Vilken kul idé! Theo är lite liten för kalendrar än, men en dag så =)



Ha en fin fin onsdag!

12:30:22 / 2011-10-12 - http://www.thelifeofmia.se/



Name Mail Blog

Trackback