Livet som student

Om 12 dagar skolas barnen in på dagis. Samtidigt är det dags för mig att börja plugga. Min distanskurs verkar vara borta. Jag skall nu istället bocka av en helfartskurs i min gamla stad (30 mil bort), varav fem veckor praktik och ett examensarbete, samtidigt skall jag också skriva en c-uppsats. Tjoho! Vilket liv jag kommer att ha. Jag tror inte själv på att det här kommer att gå vägen, men om det gör det så har jag en examen till sommaren! Hurra!

Nu är det med andra ord hög tid att:

1. Märka barnens kläder inför dagis.
2. Leta upp litteratur till mina kurser.
3. Börja skriva på min uppsats.
4. Försöka få universitetet att godkänna att jag praktiserar här, och inte 30 mil bort. Dock brukar de inte godkänna praktik utanför egna kommunen. Suck!
5. Köpa en kalender och börja planera mitt nya liv.

Avklarat är i alla fall:


1. Skrivit in mig på kurserna.
2. Sökt CSN-bidrag.

Det här kommer att bli den tuffaste terminen någonsin.

Kommentarer

ENDENISE - Vinn en valfri barntavla ♥

sv: Sa ju i inlägget att jag tyckte att Lo slutat passa i rosa :D DOCK så har hon väldigt mkt rosa i sin nuvarande storlek, så det är bara att gilla läget haha. Men när vi går upp en storlek så försvinner allt rosa minsann. :) Såvida vi int får något rosa av nära och kära. Upptäckte förresten idag när vi böt upp oss i overall att hon passar väldans bra i turkost, jippie :D Älskar den färgen!



Åh hoppas den stannar!



20:50:16 / 2012-01-04 - http://endenise.se

Josefine - mamma till Alva

Lycka till, jag tror att du kommer att fixa det där galant! Förstår att det kommer bli tufft men tänk sen när du är färdig !

21:55:57 / 2012-01-04 - http://emmajosefine.com

Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Det är klart du klarar det! :-)

08:01:59 / 2012-01-05 - http://hannafialotta.blogg.se/



Name Mail Blog

Trackback